ProfitMetrics - Få styr på din bundlinje
De fleste webshops betaler for meget for deres annoncer og mangler overblik over, hvad der egentlig skaber profit. Du ved, du tjener penge – men tjener du penge på alle ordrer, eller æder de sidste 4 ordrer overskuddet fra de første 6?
Med ProfitMetrics får du svaret. Det giver dig fuld klarhed over, hvilke produkter og annoncer der faktisk skaber værdi, og hvilke der trækker dig ned. Når opsætningen er klaret kræver det ingen teknisk indsigt. Du får enkle data, der gør det nemt at træffe smartere beslutninger og sikre, at hver ordre bidrager positivt til din bundlinje.
ROAS vs POAS - Hvad skal jeg vælge?
ROAS – Det traditionelle målepunkt
Return on Ad Spend (ROAS) er standardmålet for de fleste annoncører. Det viser, hvor meget omsætning du får for hver krone brugt på annoncering.
ROAS er nemt at forstå og giver hurtigt overblik, men det fortæller kun en del af historien. Det ser kun på omsætningen og tager ikke højde for dine faktiske omkostninger som fragt, rabatter, betalingsgebyrer eller produktions-omkostninger.
Derfor kan en annonce med en høj ROAS stadig ende med at være en tabsgivende forretning, hvis omkostningerne bag ordren er for høje.
POAS – Fokuser på profit, og din bundlinje
Profit on Ad Spend (POAS) tager målingen et skridt videre. Med ProfitMetrics kan du se hvor meget faktisk overskud hver ordre skaber, fordi værktøjet inddrager alle relevante omkostninger – fra fragt og betalingsgebyrer til produktionsudgifter.
Med POAS kan du træffe smartere beslutninger og sikre at dine annoncekroner går til kampagner der ikke bare skaber omsætning, men også bidrager positivt til din bundlinje.
Det er et værktøj, der gør det muligt at optimere dine annoncer ud fra det, der virkelig betyder noget: profit.
Shopping Booster
Én af 2 essentielle værktøjer
Shopping Booster fra Profit Metrics gør det nemt at prioritere de rigtige produkter i dine Performance Max- og Shopping-kampagner.
Med værktøjet kan du opdele dine produkter i kategorier, tildele dem labels og sikre, at dine annoncekroner går til de mest profitable produkter – uden komplicerede opsætninger eller scripts.
I stedet for at lade Google fordele dit budget ligeligt på både profitable og tabsgivende produkter, giver Shopping Booster dig kontrollen. Du kan fokusere dine ressourcer, hvor det virkelig gør en forskel for din bundlinje.
Kort sagt: Mere kontrol, færre spildte kroner og bedre resultater for din webshop.


Conversion Booster
Det andet vigtige værktøj til Google Ads
Conversion Booster fra Profit Metrics forbedrer nøjagtigheden af din Google Ads-sporing ved at kombinere client-side og server-side tracking, Enhanced Conversions og server-side tagging.
Dette sikrer flere konverteringer bliver korrekt tilskrevet, så du kan få mest muligt ud af Smart Bidding og Performance Max-kampagner.
Med Conversion Booster får du den bedst mulige kvalitet og mængde af data, som aktiverer Google Ads-algoritmen til at arbejde på højeste niveau.
Resultatet? Bedre optimering og mere præcise beslutninger, der hjælper din virksomhed til at opnå større succes i et konkurrencepræget marked.
Kort sagt: bedre resultater gennem bedre data.
Er du klar til at få mere ud af din annoncering og styrke din bundlinje?
Uanset om du vil spare penge på annoncering, få flere ordrer eller forstå din profit bedre, hjælper ProfitMetrics dig med at tage de rigtige beslutninger. Opsætningen klarer jeg i tæt samarbejde med dig og når det kører, sikrer jegt du får mest muligt ud af værktøjet – fra overblik over bundlinjen til optimering af dine kampagner.